2004
DOI: 10.1016/j.jacc.2003.11.033
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Characteristics of cerebrovascular accidents after percutaneous coronary interventions

Abstract: Cerebrovascular accidents after PCI, although rare, are associated with high rates of in-hospital death and acute renal failure, often requiring dialysis.

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Cited by 138 publications
(100 citation statements)
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“…Fuchs et al (2002) reported an incidence of stroke complicating PCI of 0.38% in 9,662 patients collected for 10 years. Recently Dukkipati et al (2004) (Lund et al, 2005) published the largest single study, involving 20,679 patients collected for 9 years, with an event rate of 0.3%.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
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“…Fuchs et al (2002) reported an incidence of stroke complicating PCI of 0.38% in 9,662 patients collected for 10 years. Recently Dukkipati et al (2004) (Lund et al, 2005) published the largest single study, involving 20,679 patients collected for 9 years, with an event rate of 0.3%.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Other groups have recently documented that silent acute brain injury can also be associated with percutaneous cardiac interventions, with possible cognitive impairment for patients in whom new lesions are identified Dukkipati et al, 2004).…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…In der Studie von Dukkipati et al [16] wiesen 72% der Patienten mit periprozeduralem Schlaganfall ein persistierendes neurologisches Defizit zum Entlassungszeitpunkt auf, 26% benötigten einen häus-lichen Pflegedienst, 22% eine stationäre Rehabilitation, 9% verblieben in einem Pflegeheim, 43% wurden nach Hause entlassen, und 17% der Patienten verstarben. Häufige neurologische Symptome eines periinterventionellen Schlaganfalls waren Paresen (35%), Sprach-oder Sprechstörungen (33%), psychomotorische Stö-rungen (32%), Sehstörungen (15%), Mundastschwäche (15%) und Bewusstseinsstö-rungen.…”
Section: Folgen Eines Peri-und Postinterventionellen Schlaganfallsunclassified
“…In der Tat besteht nach formalen Kriterien in der Regel eine Kontraindikation für eine medikamentöse Rekanalisation mit einem Gewebeplasminogenaktivator. Da die Morbiditäts-und Mortalitätsrate nach einem periinterventionellen Schlaganfall hoch ist [2,16], ist der Einsatz der systemischen Thrombolyse nach individueller Risikoabwägung aber dennoch zu berücksichtigen. In Gefäßzentren mit neurologischer und interventionell-radiologischer Kompetenz stehen mit der intraarteriellen Thrombolyse und der mechanischen Rekanalisation außerdem wirkungsvolle akute Rekanalisationsmöglich-keiten zur Verfügung.…”
Section: Introductionunclassified
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