Abstract:Anal continence is significantly affected after fistula-in-ano surgery, mainly because of sphincteric lesions that affect anal canal pressures and that can be imaged with endoanal ultrasound. It is important to preoperatively recognize sphincter defects to allow adequate surgical treatment.
“…22,25,26 Cavanaugh et al 22 reported incontinence disorders in 64.0% of the subjects and 59.0% had transsphincteric fistula (both sexes). Garcia-Aguilar et al 25 reported that a higher EAS transaction (50%-70% muscle involvement) resulted in an incontinence rate of 55.0%.…”
Three-dimensional ultrasonography was shown to be useful in the preoperative assessment of anterior transsphincteric fistulas by quantifying the length of muscle to be transected, contributing to the choice of a safe treatment approach and to the reduction of the rate of postoperative continence disorders.
“…22,25,26 Cavanaugh et al 22 reported incontinence disorders in 64.0% of the subjects and 59.0% had transsphincteric fistula (both sexes). Garcia-Aguilar et al 25 reported that a higher EAS transaction (50%-70% muscle involvement) resulted in an incontinence rate of 55.0%.…”
Three-dimensional ultrasonography was shown to be useful in the preoperative assessment of anterior transsphincteric fistulas by quantifying the length of muscle to be transected, contributing to the choice of a safe treatment approach and to the reduction of the rate of postoperative continence disorders.
“…So liegt die Häufigkeit der intersphinktären Fistel zwischen 24 und 54 %, der transsphinktären zwischen 30 und 58 % sowie der suprasphinktären zwischen 1 und 20 %. Die Häufigkeit der extrasphinktären Fisteln wird mit bis zu 5 % in älteren Publikationen [313] und bis zu 3 % in neueren Publikationen [349] angegeben. Zu berücksichtigen ist jedoch die Tatsache, dass alle Zahlen aus dem Krankengut koloproktologischer Spezialabteilungen stammen, denen insbesondere komplexe Fisteln (Typ II, III, IV, rektovaginal) zugewiesen werden, so dass hier eine Verschiebung der Zahlen zugunsten dieser Typen anzunehmen ist, wie es das von Malouf et al aufgearbeitete Patientengut des St. Mark's Hospital impliziert [249].…”
“…So liegt die Häufigkeit der intersphinkteren Fistel zwischen 24 und 54%, der transsphinkteren zwischen 30 und 58% sowie der suprasphinkteren zwischen 1 und 20%. Die Häufigkeit der extrasphinkteren Fisteln wird mit bis zu 5% in älteren Publikationen [205] und bis zu 3% in neueren Publikationen [224] angegeben. Zu berücksichtigen ist jedoch die Tatsache, dass alle Zahlen aus dem Krankengut koloproktologischer Spezialabteilungen stammen, denen insbesondere komplexe Fisteln (Typ II, III, IV, rektovaginal) [166].…”
Section: Klassifikationunclassified
“…Ergebnisse nach Rektumvollwandplastik wurden demzufolge in 17 Studien untersucht ( [8,18,48,107,108,133,137,147,177,194,195,196,198,220,224,278,284]; . Tab.…”
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