2001
DOI: 10.1164/ajrccm.163.6.2009116
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Cellular and Structural Bases of Chronic Obstructive Pulmonary Disease

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Cited by 490 publications
(352 citation statements)
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References 40 publications
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“…Despite reports suggesting a more robust association between CD8 ϩ T cells and emphysema (9)(10)(11)(12), skewing of the TCR repertoire after culture was only present in the CD4 ϩ T-cell population. Other recent reports also highlight the importance of CD4 ϩ T cells in emphysema.…”
Section: Discussioncontrasting
confidence: 69%
See 1 more Smart Citation
“…Despite reports suggesting a more robust association between CD8 ϩ T cells and emphysema (9)(10)(11)(12), skewing of the TCR repertoire after culture was only present in the CD4 ϩ T-cell population. Other recent reports also highlight the importance of CD4 ϩ T cells in emphysema.…”
Section: Discussioncontrasting
confidence: 69%
“…Although the etiology of this continued inflammation is unknown, studies have shown a correlation between the number of T cells present in the emphysematous lung and disease severity (7)(8)(9)(10)(11)(12). The stimulus responsible for T-cell recruitment into the lungs of these patients remains unknown.…”
mentioning
confidence: 99%
“…An animal model of matrix metalloproteinase (MMP)-12 knockout mice showed resistance to development of emphysema in mice exposed to cigarette smoke (9). Macrophages and neutrophils are main sources of proteases in lungs, and many studies have shown correlations between the degree of macrophage and neutrophil inflammation and severity of airflow obstruction (10). In addition to neutrophil elastase and MMP-12, there are other proteases that may play an important role, including MMP-8 (a collagenase), MMP-9 (a gelatinase), and cathapsins S, L (in macrophages), and G, and proteinase-3 (in neutrophils) (4).…”
Section: Protease-antiprotease Balancementioning
confidence: 99%
“…In ihrem kritischen Übersichtsartikel werden folgende Schlussfolgerungen hervorgehoben: (a) alle Raucher entwickeln eine Entzün-dung der Atemwege (b) die Entzündungsreaktion wird insbesondere während einer Exazerbation verstärkt (c) die inflammatorische Reaktion korreliert mit der Schwere der Erkrankung (d) die Inflammation ist auch nach Beendigung des Rauchens nachweisbar (e) alle Entzündungszellen sind an dem inflammatorischen Prozess beteiligt (f) eine Vielzahl von Mediatoren werden von den aktvierten Entzündungszellen freigesetzt (g) der oxidative Stress, der mit dem Rauchen verbunden ist, trägt zur Pathogenese der COPD bei. Trotz der Klarheit dieser Aussagen ist die Pathogenese der COPD in weiten Teilen unverstanden [16]. Die Arbeitsgruppe konnte weiterhin zeigen, dass bei dem Vergleich der kleinen Atemwege von Rauchern mit schwerer und leichter COPD die schwere COPD eine erhöhte Zahl von Leukozyten aufweist, die mit der der Einschränkung von FEV 1.0 , der Lungenüber-blähung, der erniedrigten Dco sowie dem radiologischen Ausmaû des Lungenemphysem korrelierten.…”
Section: Abnorme Entzündungsreaktionunclassified