1993
DOI: 10.1111/j.1365-2044.1993.tb07180.x
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Cardiorespiratory arrest following combined spinal epidural anaesthesia for Caesarean section

Abstract: SummaryA 31-year-old woman had an elective Caesarean section under combined spinallepidural anaesthesia. At the end of the operation, diarnorphine 2.5 rng in 5 rnl of 0.25% bupivacaine plain was injected through the epidural catheter. Forty minutes after this, the patient had a cardiorespiratory arrest in an ordinary postnatal ward.

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Cited by 37 publications
(10 citation statements)
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“…If there has been accidental or deliberate dural puncture (i.e. combined spinal-epidural) it should be borne in mind that there might be a route for a dangerous excess of opioid to reach the intrathecal compartment [39]. Unless there is hepatic dysfunction, paracetamol is given regularly to all women.…”
Section: Postoperative Concernsmentioning
confidence: 99%
“…If there has been accidental or deliberate dural puncture (i.e. combined spinal-epidural) it should be borne in mind that there might be a route for a dangerous excess of opioid to reach the intrathecal compartment [39]. Unless there is hepatic dysfunction, paracetamol is given regularly to all women.…”
Section: Postoperative Concernsmentioning
confidence: 99%
“…Nach der subarachnoidalen Morphininjektion besteht ein größeres hypothetisches Risiko für das Auftreten einer späten Atemdepression als nach Injektion lipophiler Opioide. In der Literatur finden sich einige Fälle von Bradypnoe innerhalb von 24 Stunden und eine Kasuistik eines Atemstillstands, allerdings nach epiduraler Morphininjektion im Rahmen einer kombinierten Spinal-/Epiduralanästhesie (CSE) [25,26]. Obwohl in der angloamerikanischen Literatur meistens 150 µg Morphin s. a. gegeben werden, sollte eine Dosis von 100 µg aus Sicherheitsgründen nicht überschritten werden [27].…”
Section: Morphinunclassified
“…Morphininjektion besteht ein größeres hypothetisches Risiko für das Auftreten einer späten Atemdepression als nach Injektion lipophiler Opioide. In der Literatur sind einige Fälle von Bradypnoe innerhalb von 24 Stunden und eine Kasuistik eines Atemstillstands, allerdings nach epiduraler Morphininjektion im Rahmen einer kombinierten Spinal-/Epiduralanästhesie (CSE), publiziert [25,26]. Obwohl in der angloamerikanischen Literatur meistens 150 µg Morphin subarachnoidal gegeben werden, sollte eine Dosis von 100 µg aus Sicherheitsgründen nicht überschritten werden [27].…”
Section: Morphin Nach Der Subarachnoidalenunclassified