2022
DOI: 10.1007/s40265-022-01756-6
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Antithrombotic Therapy for Symptomatic Peripheral Arterial Disease: A Systematic Review and Network Meta-Analysis

Abstract: Background High-quality evidence from trials directly comparing single antiplatelet therapies in symptomatic peripheral arterial disease (PAD) to dual antiplatelet therapies or acetylsalicylic acid (ASA) plus low-dose rivaroxaban is lacking. Therefore, we conducted a network meta-analysis on the effectiveness of all antithrombotic regimens studied in PAD. Methods A systematic search was conducted to identify randomized controlled trials. The primary endpoints were major adverse cardiovascular events (MACE) and… Show more

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Cited by 13 publications
(2 citation statements)
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References 70 publications
(68 reference statements)
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“…Eine Metaanalyse bewertete verschiedene Gerin-nungsstrategien hinsichtlich der Verhinderung kardiovaskulärer Endpunkte, namentlich MACE (MACE: major adverse cardiac events, also Herzinfarkt, kardiovaskulärer Tod und Schlaganfall) unter Berücksichtigung der Blutungskomplikationen. Im Ergebnis wurde Clopidogrel für die Gruppe der stabilen pAVK favorisiert [3]. Mehreren Leitlinien zufolge werden jedoch sowohl Clopidogrel als auch ASS weiterhin als gleichberechtigte Optionen angesehen.…”
Section: Thrombozyten-aggregationshemmer (Tah)unclassified
“…Eine Metaanalyse bewertete verschiedene Gerin-nungsstrategien hinsichtlich der Verhinderung kardiovaskulärer Endpunkte, namentlich MACE (MACE: major adverse cardiac events, also Herzinfarkt, kardiovaskulärer Tod und Schlaganfall) unter Berücksichtigung der Blutungskomplikationen. Im Ergebnis wurde Clopidogrel für die Gruppe der stabilen pAVK favorisiert [3]. Mehreren Leitlinien zufolge werden jedoch sowohl Clopidogrel als auch ASS weiterhin als gleichberechtigte Optionen angesehen.…”
Section: Thrombozyten-aggregationshemmer (Tah)unclassified
“…Of note, this analysis with ticagrelor included those populations studied with significant concomitant CAD, which could influence the extrapolation to a general overall PAD population. 57 The addition of vorapaxar to antiplatelet regimens may decrease the rate of MALE but with a cost of increased bleeding. The AHA/ACC guidelines state that the benefit of vorapaxar is uncertain, and the ESC guidelines do not provide a recommendation for its use.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%