2020
DOI: 10.1016/j.urology.2019.07.054
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A Population-based Study of Ureteroenteric Strictures After Open and Robot-assisted Radical Cystectomy

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Cited by 45 publications
(40 citation statements)
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“…Ureteroenteric strictures are significant complications of UD and are reported to occur in up to 14.5% of cases [17–19]. Several reports have shown that the ureteroenteric stricture rate was similar between ORC and RARC groups [18,24]; however, surprisingly, more recent and larger‐scale data showed that the overall ureteroenteric stricture rate was higher in RARC groups (15.0%) compared with ORC groups (9.5%; P = 0.01), potentially due to the learning curve associated with the newer RARC technique [14], [25,26]. Compared with ORC, the use of RARC was not widespread during the study period, so many surgeons were probably still in the learning curve period.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
See 1 more Smart Citation
“…Ureteroenteric strictures are significant complications of UD and are reported to occur in up to 14.5% of cases [17–19]. Several reports have shown that the ureteroenteric stricture rate was similar between ORC and RARC groups [18,24]; however, surprisingly, more recent and larger‐scale data showed that the overall ureteroenteric stricture rate was higher in RARC groups (15.0%) compared with ORC groups (9.5%; P = 0.01), potentially due to the learning curve associated with the newer RARC technique [14], [25,26]. Compared with ORC, the use of RARC was not widespread during the study period, so many surgeons were probably still in the learning curve period.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Several meta‐analyses and randomized studies have shown that, compared with ORC, RARC is associated with significantly reduced blood loss, fewer complications and similar early oncological outcomes [9,11–13]. Other studies, however, reported similar peri‐operative outcomes but higher complication rates in RARC groups compared with ORC groups [11,14]. These disparate results may at least in part be attributable to the relatively recent uptake of this technique and highlight the need for additional training, familiarity and/or surgical guidelines to help improve surgical quality and RARC‐associated outcomes.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…3) betreffen kontinente und nicht kontinente Harnableitungen. In der Literatur wird die Inzidenz von Harnleiterimplantationsstenosen (HIS) im Langzeitverlauf nach radikaler Zystektomie mit Werten zwischen 3 und 19 % angegeben, meist treten sie in den ersten 12 Monaten nach dem Eingriff auf [31][32][33][34]. Während die Art der Harnleiterimplantation oder die Art der Harnableitung keine wesentliche Rolle zu spielen scheint [35,36], konnten in einer retrospektiven Untersuchung von mehr als 2800 Patienten ein höherer Body-Mass-Index, ein ASA Score > 2, männliches Geschlecht, perioperative Komplikationen wie Harnwegsinfekte (> Grad III) sowie ein fortgeschrittenes Tumorleiden (pN +) als signifikante Einflussfaktoren für das Auftreten von HIS identifiziert werden [33,37].…”
Section: Anatomische Komplikationenunclassified
“…Während die Art der Harnleiterimplantation oder die Art der Harnableitung keine wesentliche Rolle zu spielen scheint [35,36], konnten in einer retrospektiven Untersuchung von mehr als 2800 Patienten ein höherer Body-Mass-Index, ein ASA Score > 2, männliches Geschlecht, perioperative Komplikationen wie Harnwegsinfekte (> Grad III) sowie ein fortgeschrittenes Tumorleiden (pN + ) als signifikante Einflussfaktoren für das Auftreten von HIS identifiziert werden [33,37]. Darüber hinaus gibt es mehrere aktuelle Untersuchungen, in denen insbesondere nach Durchführung einer robotisch-assistierten radikalen Zystektomie eine vermehrte Inzidenz von HIS beschrieben werden [31,32]. Ob das Risiko einer HIS durch eine konsequente Umstellung von einer extrakorporalen auf eine intrakorporale Harnableitung vermindert werden kann, ist aktuell noch unklar [38].…”
Section: Anatomische Komplikationenunclassified