1988
DOI: 10.1016/0091-6749(88)90602-1
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368 Angioedema in patients with hypogonadism or under anti-androgen treatment

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“…It therefore cannot be recommended for women with HAE-C1-INH. 159 7.5. Intrauterine device: Evidence level III.…”
Section: Oral Contraceptive Pills Containing Estrogenmentioning
confidence: 99%
“…It therefore cannot be recommended for women with HAE-C1-INH. 159 7.5. Intrauterine device: Evidence level III.…”
Section: Oral Contraceptive Pills Containing Estrogenmentioning
confidence: 99%
“…Es gibt jedoch auch Berichte über das Auftreten menstruationsabhängiger nicht-hereditärer Angioödeme, die nach Einnahme von oralen Kontrazeptiva, in der Schwangerschaft und unter Therapie mit Tranexamsäure verschwanden [25]. Der aggravierende Einfluß östro-genhaltiger Kontrazeptiva geht aus unserem Patientengut hervor und bestä-tigt die Erkenntnisse anderer Untersucher [6,11,34,39]. Die Erstmanifestationen des HAE nach Einnahme östrogenhaltiger Kontrazeptiva sollte Veranlassung sein, nach einem C1-INHDefekt zu suchen und auf andere Mög-lichkeiten der Kontrazeption zu orientieren.…”
Section: Manifestationsalterunclassified
“…Die Erstmanifestationen des HAE nach Einnahme östrogenhaltiger Kontrazeptiva sollte Veranlassung sein, nach einem C1-INHDefekt zu suchen und auf andere Mög-lichkeiten der Kontrazeption zu orientieren. Der biochemische Hintergrund von Angioödemen in Verbindung mit Verschiebung des Sexualhormongleichgewichts bei Frauen ohne C1-INH-Defekte ist unbekannt [24,34,41].…”
Section: Manifestationsalterunclassified
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“…The levels of C1/C4 and the C1-esterase inhibitor functional activity usually are normal in cases of visceral angioedema induced by ACE inhibitors [2,8,9]. The following mechanisms are possible explanations: 1) bradykinin and substance P buildup secondary to the affect of ACE inhibitor may lead to the inflammatory response, therefore increasing permeability of the vascular compartment; 2) deficiency of complement and enzymes carboxypeptidase N/alpha 1 antitrypsin; 3) antibody-antigen reaction [10]; 4) effect of hormones such as estrogen and progesterone due to high prevalence of angioedema in female gender [11]; 5) contrast media used for the imaging [12]; 6) genetic predisposition; 7) inflammation due to acute phase proteins; 8) C1 inhibitor deficiency or dysfunction and many other theories which are actively being explored [11,[13][14][15][16][17][18][19][20][21][22][23][24][25][26][27][28][29]. The increase in bradykinin levels and its metabolites remains to be the most plausible explanation [19].…”
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