2017
DOI: 10.1016/j.surge.2015.06.005
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

A comparison of tibial and peroneal venous and HePTFE bypasses in diabetics with critical limb ischemia

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
3
1
1

Citation Types

0
2
0
3

Year Published

2020
2020
2024
2024

Publication Types

Select...
9

Relationship

0
9

Authors

Journals

citations
Cited by 10 publications
(5 citation statements)
references
References 14 publications
0
2
0
3
Order By: Relevance
“…In particular, patients with an increased cardiovascular risk or increased risk of re-occlusion (long-distance recanalization) should therefore be offered this therapy. Additional administration of clopidogrel has no further benefit in this setting 69 .…”
Section: Therapy Of Pad In People With Diabetes Mellitusmentioning
confidence: 99%
See 1 more Smart Citation
“…In particular, patients with an increased cardiovascular risk or increased risk of re-occlusion (long-distance recanalization) should therefore be offered this therapy. Additional administration of clopidogrel has no further benefit in this setting 69 .…”
Section: Therapy Of Pad In People With Diabetes Mellitusmentioning
confidence: 99%
“…Non-autologous bypass material should only be used if no autologous material (leg or arm vein) is available and endovascular therapy options have been exhausted. If no suitable autologous bypass material (autologous vein) is available, even crural bypasses with heparin-coated PTFE grafts (PTFE: polytetrafluoroethylene) can be created with a secondary openness rate of 47.4 %, a leg preservation rate of 79.3 % and a survival rate of 64.6 % after 2 years without significant difference to results of venous bypasses [68].…”
Section: Surgical Revascularisationmentioning
confidence: 99%
“…Nicht autologes Bypassmaterial sollte nur zur Anwendung kommen, wenn kein autologes Material (Bein-oder Armvene) zur Verfügung steht und endovaskuläre Therapieoptionen ausgeschöpft sind. Sollte kein geeignetes autologes Bypassmaterial (körpereigene Vene) vorhanden sein, können selbst crurale Bypassanlagen mit heparinbeschichteten PTFE-Grafts (PTFE: Polytetrafluorethylen) mit einer sekundären Offenheitsrate von 47,4 %, einer Beinerhaltungsrate von 79,3 % und einer Überlebensrate von 64,6 % nach 2 Jahren ohne signifikanten Unterschied zu Ergebnissen der Venenbypässe angelegt werden [72].…”
Section: Chirurgische Revaskularisationunclassified
“…Nicht autologes Bypassmaterial sollte nur zur Anwendung kommen, wenn kein autologes Material (Bein-oder Armvene) zur Verfügung steht und endovaskuläre Therapieoptionen ausgeschöpft sind. Sollte kein geeignetes autologes Bypassmaterial (körpereigene Vene) vorhanden sein, können selbst crurale Bypassanlagen mit heparinbeschichteten PTFE-Grafts (PTFE: Polytetrafluorethylen) mit einer sekundären Offenheitsrate von 47,4 %, einer Beinerhaltungsrate von 79,3 % und einer Überle-bensrate von 64,6 % nach 2 Jahren ohne signifikanten Unterschied zu Ergebnissen der Venenbypässe angelegt werden [67].…”
Section: Ddg-praxisempfehlungunclassified