2022
DOI: 10.1055/s-0042-1755341
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Systematic review of pharmacological management in Creutzfeldt-Jakob disease: no options so far?

Abstract: Background The Creutzfeldt-Jakob disease (CJD) is a spongiform encephalopathy that manifests as a rapidly progressive dementia syndrome. Currently, CJD has no cure, and many patients die within the first year, but some drugs are being studied as options for managing this condition. Objective To evaluate the effectiveness of pharmacological treatments offered to patients with CJD as a means to increase survival and reduce cognitive deterioration. Methods A systematic review of the literature… Show more

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
1
1

Citation Types

0
0
0
2

Year Published

2023
2023
2024
2024

Publication Types

Select...
4

Relationship

0
4

Authors

Journals

citations
Cited by 4 publications
(2 citation statements)
references
References 40 publications
(117 reference statements)
0
0
0
2
Order By: Relevance
“…Es gibt bisher noch keine medikamentöse Therapie, die mit einer signifikant längeren Überlebensrate oder signifikanten Verminderung der neurologischen und psychiatrischen Symptomatik einhergeht. Die durchgeführtenStudiensind durch kleine Proband*innengruppen und teils unscharfe Behandlungszeitträume limitiert, häufig finden sich in der Literatur nicht randomisierte Studien und Fallberichte [20]. Unter den pharmakologischen Therapieversuchen finden sich Flupirtinmaleat, ein Nicht-Opioid-Analgetikum, Pentosan [21], Polysulfate, ein synthetisiertes Heparinoid, welches intraventrikulär verabreicht wird, Quinacrine [22], ein Anti-Malaria-Therapeutikum, Chlorpromazin, ein Antipsychotikum, und das Tetrazyklinantibiotikum Doxycyklin, welches in vitro und in Tierstudien die abnorme Faltung der Proteine verhindert [23].…”
Section: Diskussionunclassified
“…Es gibt bisher noch keine medikamentöse Therapie, die mit einer signifikant längeren Überlebensrate oder signifikanten Verminderung der neurologischen und psychiatrischen Symptomatik einhergeht. Die durchgeführtenStudiensind durch kleine Proband*innengruppen und teils unscharfe Behandlungszeitträume limitiert, häufig finden sich in der Literatur nicht randomisierte Studien und Fallberichte [20]. Unter den pharmakologischen Therapieversuchen finden sich Flupirtinmaleat, ein Nicht-Opioid-Analgetikum, Pentosan [21], Polysulfate, ein synthetisiertes Heparinoid, welches intraventrikulär verabreicht wird, Quinacrine [22], ein Anti-Malaria-Therapeutikum, Chlorpromazin, ein Antipsychotikum, und das Tetrazyklinantibiotikum Doxycyklin, welches in vitro und in Tierstudien die abnorme Faltung der Proteine verhindert [23].…”
Section: Diskussionunclassified
“…25 Em contrapartida, os recentes avanços em relação à compreensão da patogênese da DCJ, aumentaram a expectativa pelo surgimento de intervenções terapêuticas eficazes. 26 Neste contexto, a abordagem com o uso do medicamento antipsicótico Clorpromazina vem sendo utilizada visando a eliminação de príons, com bons resultados em camundongos até o momento, mas ainda sem expectativa de ser testada em seres humanos. 27,28 Desse modo, o tratamento atual da DCJ é apenas de suporte e seu desfecho é fatal, sendo que a maioria dos doentes evolui para óbito em até um ano do início dos sintomas.…”
Section: Relato De Casounclassified